Vi ønsker ditt lag hjertelig velkommen til G13 – SLAGEN NORWEGIAN OIL TRADING INVITATIONAL CUP 2024.

Suksessen fra i fjor skal gjenskapes. Slagen IF drar enda gang på igjen med en invitational vennskapsturnering og vi ønsker at deres lag blir med og skaper en uforglemmelig dag med mye fotballglede, gode minner og ikke minst mange kamper mot spennende motstandere.

Så ta med far og mor, søster og bror. Dette blir fantastisk.

Det blir sesongåpning av Slagen IFs eminente gressbane denne helgen, så da kan vi friste med kamper på deilig naturgress i tillegg til kunstgress.

• Pokal til Vinnerlaget (begge nivå)
    • Medaljer til alle finalistene
    • Påmeldingsavgift: 0 kr
    • Spilleform: 9v9
    • Det spilles gruppespillskamper og deretter sluttspill
    • Spilletid: 1 x 25min
    • Antall kamper: minimum 4 kamper pr lag

Kampene vil avvikles på både kunstgress og naturgress.

Det vil bli mulighet for å melde på lag på riktig nivå, både for at kampene skal bli jevnbyrdige samt at alle skal få kjenne på både mestring, trivsel og glede.

Nivåene vi legger opp til er:

• Øvet
    • Middels øvet / Lite øvet

PRAKTISK INFORMASJON:

Hvor spilles cupen?

Slagen IF hjemmebane

• Adresse: Tuftaveien 11, 3153 TOLVSRØD

Hvor finner jeg reglementet?

Vi følger NFFs reglement om ungdomsfotball.

Er det parkering?

Ja, det er parkering med parkeringsavgift til cupen. 50 kr per bil. Det er gratis påmeldingsavgift for lagene. Vi anbefaler å betale i forkant og vise billetten. Da blir det mindre kø.

Vippsnr  # 105878 – Slagen IF Fotballgruppe.

Koster det penger i inngang?

Nei, men det er parkeringsavgift.

Er det kiosk og salg av mat?

Ja. Vi har åpen kiosk hele dagen med salg av diverse mat og drikkevarer.

Hvor og nå kommer kampoppsettet?

Vi distribuerer kampoppsett ca 2 uker før cupen starter.

Hvor lang er spilletiden?

Vi spiller 25 minutters kamper uten pause.

Sosiale medier: Vi ønsker å kunne legge ut bilder og info fra kampene på nett. Hvis det er noen spillere som har reservert seg for det hos dere, eller laget av andre årsaker ikke ønsker å bli fotografert, vær vennlig å gi beskjed.

Baneforhold

Kampene spilles på både kunstgress og naturgress på SLAGEN IF sitt anlegg.

PÅMELDING:

Vi vil fortsette å invitere lag til turneringen fremover, og ved stor respons og mange påmeldinger vil derfor påmeldingsdato/tidspunkt bli viktig.

Så skriv en melding eller send en mail, jo før jo bedre. Både for dere og for oss.

Vi trenger informasjon om hvor mange lag dere kommer med, samt informasjon om hvilket nivå lagene skal delta på.

Kontaktinformasjon:

Thor Ketil Kvitvær

mobil: 41 000 167

e-post: thorkvitvaer@hotmail.com

Turneringsreglement

Reglement

Cupen spilles etter NFFs lover og regler for gutter og jenter.

Alle kamper varer i 25 min uten pause. Finalen går som 2 x 20 min med 5 min. pause.

Regelen om 5 min utvisning ved gult kort gjelder ikke i denne turneringen. Hvis en spiller får rødt kort, soner denne spilleren automatisk neste kamp. En jury avgjør etter dommerens rapport om det skal sones flere kamper.

Det gis 3 poeng for seier og 1 for uavgjort.

Dersom to eller flere lag står med likt antall poeng etter seriespill, avgjøres innbyrdes plassering slik:

1.Målforskjell (differansen mellom scorede og innslupne mål)

2.Flest scorede mål

3.Innbyrdes oppgjør

4.Loddtrekning (i sekretariatet, og med lagledere)

Ved uavgjort etter fulltid i kvartfinaler og semifinaler avgjøres kampene på straffekonkurranse, hvor hvert lag har tre straffer hver. Står det fortsatt likt skyter man en og en straffe til en vinner er kåret.

Ved uavgjort etter fulltid i finaler avgjøres kampene med ekstraomganger på inntil 2 x 5 minutter. Det laget som scorer først i ekstraomgangene vinner. Står det fortsatt uavgjort etter ekstraomganger avgjøres kampene med straffesparkkonkurranse.

Det kan gis dispensasjon til å bruke samme keeper på flere lag i gruppespillet, hvis klubber med flere lag sliter i den posisjonen. Dette gjelder ikke i sluttspillet.

Jury og protester

Protester og tvister avgjøres av en jury bestående av tre medlemmer oppnevnt av Slagen IF. Alle protester skal meldes skriftlig, senest 30 minutter etter kampslutt. Juryleder representerer Slagen IF. I tillegg får juryen medlemmer fra to ulike gjestende lag. Juryens avgjørelser er endelige. Protestgebyr kr 200 leveres sammen med protesten. Gebyret blir refundert dersom protesten tas til følge.

Walk over

Hvis lag ikke møter klar til spill, innen 10 minutter etter oppsatt tid og ingen har meldt fra til sekretariatet om problemer gis det ”walk over” til det frammøtte lag. Ved ”walkover” settes resultatet i kampen til 3-0. Med godkjente problemer menes trafikk problemer, problemer med å finne veien til banen etc. Uansett må sekretariatet varsles før kampstart.

Overårige spillere og gjestespiller

Overårige spillere tillates kun dersom spilleren er del av det samme laget også i seriespill og derfor er blitt innvilget dispensasjon basert på NFFs strenge krav (generell aldersdispensasjon fordi klubben ikke har annet tilbud eller sosialmedisinsk grunnlag).

Gjestespillere tillates kun dersom laget selv ikke har tilstrekkelig antall tilgjengelige spillere til å delta med det antall lag som klubben er påmeldt med. Gjestespillere skal ikke hentes inn utelukkende for å heve lagets ferdighetsnivå. Klubb skal innhente tillatelse fra egen krets for bruk av gjestespillere. På oppfordring skal klubben framlegge skriftlig dokumentasjon på slik tillatelse.

Dersom klubben har særlige grunner til å søke avvik fra reglene over, skal søknad med begrunnelse forelegges turneringen minimum to uker før turneringsstart.

Kampoppsett

Kampoppsett kommer nærmere turneringstart